بنر رادمان فریت

جعبه چوبی بار | ساخت جعبه چوبی با کمترین قیمت

جعبه چوبی بار

جعبه چوبی حمل بار یکی از ابزارهای اساسی در صنعت حمل و نقل بارهاست. این جعبه‌ها از چوب ساخته می‌شوند و به دلیل خواص مکانیکی، استحکام و چندبار استفاده‌پذیری، به عنوان یک راه حل محبوب در انتقال کالاها به دست می‌آیند. در ادامه، به بررسی جعبه چوبی بار، قیمت جعبه چوبی، اهمیت سمپاشی و انواع مختلف جعبه چوبی بار می‌پردازیم. همچنین، قوانین و مقررات مربوط به استفاده از جعبه های چوبی و پالت بار را نیز بررسی خواهیم کرد.

اهمیت جعبه چوبی

جعبه چوبی حمل بار یک وسیله حمل و نقل است که برای انتقال کالاها و بارهای مختلف استفاده می‌شود. این جعبه‌ها معمولاً به صورت مستطیلی و مربع و با ابعاده استاندارد ساخته می‌شوند تا بتوانند به صورت تراکم شده، در کشورها و سیستم‌های حمل و نقل مختلف استفاده شوند. جعبه چوبی بار، علاوه بر حفظ سلامت بار، نقش مهمی در حفظ امنیت و سهولت حمل و نقل بارها دارد.

قیمت

قیمت جعبه چوبی حمل بار تحت تأثیر عوامل مختلفی قرار می‌گیرد. این عوامل شامل ابعاد جعبه، جنس چوب استفاده شده، کیفیت ساخت، تعداد جعبه‌های مورد نیاز و هزینه‌های تولید می‌شوند. همچنین، هزینه نگهداری، تعمیر و نیز هزینه سمپاشی جعبه‌ها نیز باید در نظر گرفته شود.

سمپاشی

سمپاشی جعبه چوبی بار یکی از موارد مهم در نگهداری بارها و جلوگیری از ورود آفات و حشرات به کشورها و مناطق مقصد است. این عملیات با استفاده از مواد شیمیایی مناسب صورت می‌گیرد و در صورت عدم سمپاشی، می‌تواند به منجر شدن به انتقال آفات و بیماری‌ها شود. بنابراین، سمپاشی جعبه چوبی بار یک نیاز ضروری در حمل و نقل بین‌المللی بارها است.

پروسه ی سمپاشی بار حتما باید انجام شود، در غیر اینصورت بار در گمرک مقصد بدلیل خطرات زیست محیطی و طبق قوانین بین المللی ترخیص نخواهد شد.


انواع جعبه چوبی بار

جعبه چوبی بار به انواع مختلفی تقسیم می‌شود که بر اساس اندازه، استحکام و نوع چوب استفاده شده تعریف می‌شوند. انواع رایج جعبه چوبی بار شامل پالت های چوبی، جعبه‌های سفارشی و جعبه‌های متوسط و بزرگ هستند. هر نوع برای کاربردهای خاص خود مناسب است و بسته به نیاز و شرایط حمل و نقل بار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پالت چوبی حمل بار

پالت های چوبی کاربرد بسیاری در حمل بار های حجیمی دارند که قرار دادنشان در جعبه امکان پذیر نمیباشد. و یا لزوما احتیاجی نیست که در جعبه ی چوبی قرار بگیرند. مانند بارهای بزرگ و یا مقدار زیادی خورده بار که در کنار یکدیگر قرار میگیرند. لازم به ذکر است که پالت چوبی نیز همانند جعبه چوبی بخوبی بسته بندی میشود.

سایز متوسط

جعبه چوبی متوسط معمولا در سایزهای در حدود یک متر ساخته میشوند (بستگی به مدل چینش بارها و فضای کانتینر دارد). و بیشتر بمنظور محافظی برای ظروف شکستنی و البته وسایل شخصی و همچنین لوازم منزل بکار میروند. همانطور که در عکس مشخص است ظروف شکستنی و حتی پایه میز چوبی در آن قرار گرفته است.

جعبه چوبی بزرگ

سایز بزرگ

این سایز از جعبه ی چوبی معمولا برای بسته بندی و حمل کنسول و شیشه های میز های ناهارخوری ساخته میشود. استحکام بالای جعبه های ساخته شده از چوب باعث رعایت ایمنی بیشتر میشود. همچنین برای حمل پیانو از این سایز باکس پالت (box pallet) استفاده میشود


قوانین استفاده

استفاده از جعبه چوبی بار نیاز به رعایت قوانین و مقررات خاصی دارد. بسیاری از کشورها و سازمان‌های حمل و نقل بین‌المللی، قوانین سختگیرانه‌ای برای استفاده از آنها تعیین کرده‌اند. برخی از این قوانین شامل سمپاشی box pallet، استانداردهای ابعادی، نحوه بسته‌بندی و علامت‌گذاری جعبه‌ها و همچنین نحوه نگهداری و حفظ امنیت بار در جعبه چوبی است.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه ساخت و سفارش جعبه ی چوبی میتوتنید با شماره تماس 09122486770 تماس بگیرید

عکس جعبه چوبی

جعبه چوبی حمل بار

جعبه چوبی بار به عنوان یک راه حل اساسی در حمل و نقل بارها بسیار مهم است. این جعبه‌ها به دلیل استحکام، استفاده‌پذیری و اقتصادی بودن، توسط صنعت حمل و نقل بار و تجارت جهانی بسیار استفاده می‌شوند. همچنین، سمپاشی و رعایت قوانین مربوطه در استفاده از آنها از اهمیت بالایی برخوردارند. با رعایت این موارد، امنیت و سلامت بارها در حمل و نقل بین‌المللی تضمین می‌شود.

مدارک مورد نیاز جعبه چوبی

جعبه های چوبی بیشتر برای بسته بندی بارهایی استفاده میشوند که بصورت دریایی و از طریق کشتی حمل میشوند. از آنجایی که فریت دریایی از طریق کشتی است، جعبه های چوبی درون کانتینر قرار میگیرند (گروپاژ و دربستی) و در نهایت فضای داخل کانتینر باری سمپاشی میشود.

مدارک مورد نیاز عبارتند:

گواهی سمپاشی

برای صادرات جعبه چوبی سمپاشیده به کشورهای خارجی، ممکن است نیاز به گواهی سمپاشی داشته باشید. این گواهی تأیید می‌کند که جعبه چوبی شما به درستی سمپاشی شده و مطابق با مقررات فیتوسانیتری بین‌المللی است. پس از تأیید سمپاشی جعبه چوبی، مقامات محلی گواهی سمپاشی را برای شما صادر خواهند کرد.

لیست اقلام packing list

فهرست بسته‌بندی | پکینگ لیست (packing list)، سندی است که در هنگام حمل و نقل کالاها استفاده می‌شود. این سند جزئیات کاملی را در مورد محتویات یک بسته، جعبه یا کانتینر حاوی کالاها شامل نام محصولات، تعداد، وزن (در صورت نیاز)، اندازه، شماره بسته‌بندی و سایر اطلاعات مربوطه را در بر می‌گیرد.

اظهارنامه گمرکی Customs Declaration

این سند شامل اطلاعات گمرکی مربوط به بار است و شامل جزئیاتی از ارزش، نوع و تعداد بار می‌باشد. که توسط صاحب کالا یا نماینده قانونی آن تهیه و به مقامات گمرکی ارائه می‌شود. اظهارنامه گمرکی شامل اطلاعات جامعی درباره کالاها، ارزش، کمیت، منشأ، مقصد و سایر اطلاعات مربوط به واردات یا صادرات کالا است.

میتوانید برای دریافت اطلاعات دقیق از پروسه ی سمپاشی به وبسایت ariaparsco.ir مراجعه فرمایید.


میتوانید برای اطلاعات بیشتر از طریق کانالهای ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید


ارسال نظر

10 پاسخ به “جعبه چوبی بار”

  1. […] برای پوشش قطعات استفاده می‌شود. همچنین، قطعات را در جعبه‌های چوبی مناسب قرار داد تا در طول سفر به هم نخورند و خراب […]

  2. […] بسته بندی لوازم منزل از جعبه های چوبی و پالت استفاده […]

  3. […] هوایی از مواد مقاوم و با کیفیت مانند کارتن های مقاوم و جعبه های چوبی مستحکم برای جلوگیری از خرابی‌ها و آسیب‌های فیزیکی در […]

  4. […] فریت بار حساس بسته بندی تلویزیون TV جعبه چوبی بار […]

  5. […] جعبه چوبی بار بسته بندی لوازم و وسایل منزل بسته بندی تلویزیون TV […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *