بنر رادمان فریت

بسته بندی | بسته بندی مسافری و لوازم منزل

box

بسته بندی حرفه ای

همه چیز در مورد بسته بندی حرفه ای را اینجا بخوانید

بسته بندی یکی‌ از مهم ترین اقدامات برای حمل و جابجایی‌ هر نوع باری است. و طبق نیازها و استانداردهای حمل‌و نقل داخلی و خارجی می‌باشد. بسته بندی استاندارد مانع از آسیب دیدگی هر نوع باری هنگام حمل و نقل‌های هوایی‌، زمینی‌ و یا دریایی‌ میشود.

نحوه ی کار

مهمترین قسمت در حمل و نقل و جابجایی کالا مربوط به بسته بندی میباشد. زیرا که نیازمند رعایت نکات حساس و کلیدی است که باید حتما توسط افراد حرفه ای (packman) رعایت شوند .نحوه ی انجام مراحل بسته بندی به چندین عامل اساسی بستگی دارد، که در این مقاله سعی شده است تا با مرور آن خواننده را از اهمیت آن آگاه سازیم.

 مراحل کار و ملاحظات 

در اولین گام متخصص و کارشناس موسسه ی رادمان فریت برای بررسی و تخمین مقدار بار و همچنین تعیین نوع متریال مورد استفاده، تهیه لیست از اجناس حساس و خاص و همچنین تخمین هزینه های جاری مراجعه خواهد کرد. در حین روند کار لیست وسایل check list / تهیه میشود (برای دانستن محل دقیق وسایل در جعبه های پک شده) سپس لوازم پک شده توسط ما به سمت گمرک بار هوایی فرودگاه امام خمینی (ره) و یا بسمت گمرک دریایی بندر عباس جهت حمل دریایی حمل میشود.

 متریال مورد استفاده 

متریالی مانند چسب، نایلون حباب دار (bubble wrap)، کارتن، اسفنج و فوم و همچنین جعبه های مخصوص حمل لباس تقریبا در همه نوع بسته بندی استفاده میشوند اما وسایلی نیز وجود دارند که نیازمند پکینگ اختصاصی و قرارگیری در جعبه چوبی میباشند (box pallet).

نکته ی مهمی که در بسته بندی حایز اهمیت است استفاده از گونی پوششی(cover up) بر روی جعبه ها و وسایل پک شده میباشد.  جعبه های چوبی محکم و با دوامی که برای کالاهای حساس، آسیب پذیر و شکستنی توسط ما ساخته و استفاده میشوند حتما باید طی فراینده خاصی سمپاشی بشوند و مورد تایید اداره گمرکات کشور قراربگیرند.

بسته بندی میز چوبی

استفاده از حبابدار در بسته بندی کنسول چوبی

بسته بندی کنسول چوبی (قبل)

بسته بندی لوازم شکستنی در جعبه چوبی

بسته بندی لوازم شکستنی در جعبه چوبی

بسته بندی مجسمه قبل و بعد

 

جعبه چوبی

جعبه ی چوبی مستحکم برای جلوگیری از آسیب و شکستگی

             

 انواع بسته بندی (ارسالی، انباری، جابجایی داخلی)

اغلب به چندین دلیل لوازم پک میشود مانند؛ جابجایی منزل / ارسال کالا به خارج از کشور / دپو کردن / نگهداری در انباری که هر کدام اصول و قواعدی را شامل میشوند. برای کالایی که قرار است بمدت طولانی در پک / pack باقی بماند (انباری) باید به نکات خاصی مانند رطوبت، فشار و دما توجه نمود و از متریال مناسب استفاده کرد.

هزینه های جاری

منظور از هزینه های جاری تمامی هزینه هایی است که برای انجام کامل کار و پروسه محاسبه میشود. و ملزم به نظر کارشناسی است که مشاوره و بازدید رایگان کارشناسان ما این امر را برای شما راحت کرده است.

قوانین 

عواملی مانند؛ قوانین کشور مورد نظر، کالای ارسالی، حساسیت بار، خطرناک بودن کالا (باید ها و نباید ها)، بر شرایط و نوع بسته بندی تاثیر گزار هستند. بطور کلی قوانین ثابت و مشخصی وجود دارند که در حین بسته بندی لوازم توسط کارشناسی که در محل حضور دارد گوشزد خواهند شد.  ایشان(packman) تا آخرین مرحله در کنار مشتری خواهد بود و به تمامی سوالات شما عزیزان در این رابطه پاسخ میدهد. 

 کالاهای حساس و آسیب پذیر

یکی از دیگر از دغدغه های همیشگی مسافرین محترم، در امان ماندن لوازم مورد ارسالشان است. بسته بندی اصولی و درست نه تنها هزینه نیست بلکه نوعی ضمانت و آسودگی خاطر است. میتوان گفت که، با یکبار هزینه ی بسته بندی اصولی از هزینه های خسارات ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی جلوگیری کرده اید.

لوازمی مانند پیانو، تلویزیون، تابلوهای ارزشمند، مجسمه های آسیب پذیر و شکننده، فرش های نفیس، ظروف شکستنی و دکوری خاص و بطور کلی هر وسیله ای که ممکن است در طی مسیر جابجایی آسیب ببیند، حتما باید به روش درست و اصولی توسط تیم اجرایی بسته بندی شوند.

 

بسته بندی تخصصی

این نوع از خدمات بنا به درخواست و شرایط مشتری انجام میشود. بطور کلی برای هر نوع کالای مجازی که برای مسافر از ارزش مادی و معنوی بالایی برخوردار است اختصاص داده شده است.

 

بسته بندی هوایی / Freight

ارسال هوایی یا اصطلاحا cargo به نوعی از حمل بار گفته میشود که توسط بخش باریه هواپیما حمل میشود. و متعاقبا نیازمند رعایت اصول، شرایط و ضوابطی از جانب ارسال کننده میباشد. بسته بندی برای ارسال بار هوایی لوازم، باید بر اساس اصول گمرکات فرودگاهی توسط متخصص آن صورت بگیرد. بنابراین در انتخاب تیم بسته بند نهایت دقت را بکنید. همچنین نکته ی مهمی که حتما باید به آن توجه داشت رعایت اصول منع ارسال کالاهای غیر مجاز توسط مسافر میباشد. بطور کلی قوانین ارسال بار هوایی ثابت میباشند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قوانین مرتبط با ارسال هوایی بازدید از وبسایت ایران ایر را توصیه میکنیم.

 

برای اطلاع بیشتر از انواع بسته بندی، نحوه ی بسته بندی، مراحل و هزینه ها لطفا به لینک های زیر مراجعه کنید؛

بسته بندی لوازم منزل

بسته بندی تلویزیون TV

جعبه چوبی بار

 

فریت بار حساس

ارسال نظر

2 پاسخ به “بسته بندی حرفه ای”

  1. شهاب گفت:

    متریال مصرفیتون چه چیزهایی هستش برای پکینگ بار دریایی؟ داخل کانتینر باز زده میشه؟؟

    • با سلام
      از انواع متریال استفاده میشود مانند: بابل رپ (حباب دار) و فوم و اسفنج و حتی جعبه ی چوبی البته با توجه به نوع کالا. در نهایت در کانتینر قرار میگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *