بنر رادمان فریت

حمل و نقل دریایی | ارسال بار با کشتی

landing-icon-3 1

حمل و نقل دریایی

حمل و نقل دریایی یا حمل بار با کشتی و از طریق دریا میباشد

حمل و نقل دریایی روشی است که با توجه به نوع بار مستلزم صدور بارنامه های متفاوت میشود.  ارسال بار با کشتی به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم انجام میگیرد. حمل کالا از این طریق مراحل و مسایل بعضا پیچیده و نیازمند پیگیری های مداوم میباشد که بدست متخصصین رادمان فریت در اسرع وقت انجام میپذیرد.

سرزمین ایرات بدلیل دسترسی به آبهای آزاد دارای امتیازات ویژه ای از جهت ارسال و دریافت کالا بصورت دریایی را دارا میباشد.  حمل‌ونقل دریایی به دلیل مزایای ویژه ای که دارد، به اصلی‌ترین روش جابجایی بار در ایران و جهان تبدیل گشته است. از مهمترین مزایای حمل بار با کشتی می‌توان به مواردی که در زیر آمده اشاره کرد:

  • ایمنی و امنیت بالا
  • حمل‌ونقل انواع کالاهای عظیم‌الجثه، پر خطر، فاسد شدنی و غیره
  • هزینه مقرون ‌به ‌صرفه به ویژه در مورد بارهای حجیم و بزرگ یا در حجم بالا
  • ثابت بودن نرخ کرایه (چون این نرخ توسط شرکت‌های بزرگ حمل و نقل تعیین می‌شود)

 

حمل و ارسال بار دریایی به اروپا، آفریقا، آمریکا، کانادا و استرالیا

ارسال کالا و بار کانتینری به سراسر جهان و کشورهای حوزه ی خلیج فارس بهترین و امن ترین راه برای آن دسته از عزیزانی است که قصد ارسال لوازم و بار زیاد و حجیم را دارند. ارسال بار دریایی که به چندین روش مستقیم و غیر مستقیم انجام پذیر است. در اکثر موارد یک کانتینر (اندازه های متفاوت) برای کلیه وسایل یک منزل معمولی کافیست؛ ازینرو بعد از ارسال هوایی / Freight حمل با کشتی بهترین روش میباشد البته از نظر مقدار و حجم بار و هزینه ی ارسال نسبت به حمل هوایی ولی لازم به ذکر است که حمل هوایی از نظر زمانی راه بسیار بهتری برای ارسال لوازم میباشد.

برای اطلاع از سایز کانتینر ها، قیمت ها و همه ی اطلاعات مربوط به حمل و نقل دریایی به لینک همه چیز در مورد ارسال دریایی رجوع کنید.

حمل کانتینرهای باری توسط کشتی

 

 

چند نکته در خصوص حمل بار با کشتی

حمل‌ و نقل دریایی از تمامی بندرهای جنوبی کشور مثل بندرعباس، بوشهر، خرمشهر، بندر امام خمینی،  بندر چابهار و… صورت می‌گیرد که با توجه به امکانات بیشتر سرویس‌دهی کانتینری و تخلیه در بندرعباس و بندر بوشهر بیشتر محمولات کانتینری از این دو بندر ارسال می‌شود.حمل‌ و نقل دریایی لوازم و کالاهای تجاری عمدتاً توسط کانتینرهایی با سایزهای 20 فوت و 40 فوت انجام می‌شود.. حجم یک کانتینر 20 فوت حدود 30 مترمکعب و حجم کانتینر 40 فوت حدود 60 مترمکعب می‌باشد.. حداکثر ظرفیت کانتینرهای معمولی 20 تن است.. طول یک کانتینر 20 فوتی 6 متر و عرض و ارتفاع تقریبی آن 2.30 متر است.

گروپاژ یعنی حمل کالاهای افراد مختلف به صورت مشترک با یک کانتینر

به عبارتی اگر کالای مورد نظر فردی برای حمل و نقل کمتر از مقداری باشد که با آن بتوان تمام فضای یک کانتینر را پر کرد، گزینه مناسب این است که کالای این شخص به همراه کالای دیگران در یک کانتینر(گروهی) حمل شود. به این عمل اصطلاحاً گروپاژ می‌گوییم. groupage هزینه حمل و نقل کالا را به شکل قابل توجه‌ای کاهش می‌دهد. مقدار فضای کانتینر فول، معمولاً 20 فوت یا 40 فوت است.

در چه صورتی بار به شکل گروپاژ حمل می‌شود؟

حمل و نقل دریایی گروهی یا groupage زمانی کاربرد دارد که مقدار و اندازه اجناسی که می‌خواهیم حمل کنیم، به اندازه یک کانتینر نیست. که در این حالت ناچار به استفاده از یک کانتینر دیگر به صورت مشترک هستیم. کالاهایی که به عنوان خرده‌بار محسوب می‌شود که فضای یک کانتینر را بطور کامل اشغال نمیکنند. بار و کالاهای تجاری به عنوان نمونه برای شرکت‌ها. حمل بین‌المللی اجناس نمایشگاهی.وسایل منزل و اسباب زندگی. این‌ها بخشی از مواردی‌ست که شامل حمل به شیوه گروپاژ می‌شود.

به عنوان مثال: حمل خرده بار به ترکیه، حمل خرده بار به عراق، حمل خرده بار به باکو، حمل خرده بار به مسکو؛ یا حمل خرده بار از چین به ایران؛ در تمام این موارد، از groupage استفاده می‌شود.

اگر تمایل دارید که آخرین اخبار و اطلاعات مربوط به حرکت کشتی ها و پیگیری زمانبندی رسیدن بار دریایی به بنادر را دارید، میتوانید با مراجعه به وبسایت هاپاگ لوید از آخرین اخبار مربوطه مطلع شوید.

 

میتوانید برای اطلاع بیشتر از حمل دریایی ، قیمت ها و مراحل و برای آشنایی بیشتر با ارسال دریایی بار به لینک های زیر مراجعه کنید.

خدمات ارسال و فریت بار

ارسال بار کانتینری

ارسال لوازم منزل به اروپا

ارسال لوازم منزل به امریکا

ارسال لوازم منزل به استرالیا

گروپاژ | گروپاژ اساس منزل

ارسال دریایی لوازم منزل به کانادا

ارسال نظر