بنر رادمان فریت

بهترین روش ارسال بار | ارسال هوایی و دریایی بار

بهترین روش ارسال بار

تشخیص و انتخاب بهترین روش ارسال بار به چندین عامل بستگی دارد. اول از همه مقصد مورد نظر است. دومین نکته ی قابل توجه میزان (وزن و حجم بار) است. و در نهایت مساله میزان هزینه به میان میآید.

فریت هوایی

در این مطلب، مزایا و معایب و مدارک مورد نیاز ارسال بار و همچنین هزینه ها را در روش حمل هوایی و دریایی با یکدیگر مقایسه کرده ایم. ابتدا با فریت هوایی آغاز میکنیم.

فریت هوایی لوازم منزل چگونه است

ارسال هوایی لوازم منزل از طریق هواپیما انجام می‌شود. برای این منظور، شما می‌توانید از خدمات حمل و نقل هوایی رادمان فریت | Radman Freight و یا شرکت‌های دیگر ارائه‌دهنده خدمات پستی برای ارسال بسته‌ها و لوازم منزل استفاده کنید.

بسته‌ها قبل از ارسال، به صورت اصولی (طبق روال و قوانین گمرکی و فرودگاهی) بسته بندی شده و مدارک مورد نیاز مربوط به ارسال بار نیز باید تهیه و به آنها اضافه شود.

بهترین روش برای ارسال بارهای شخصی و خورده بار به کشورهای دیگر! زیرا روش فریت بار هوایی یا ارسال هوایی بار سریعترین روش حمل و نقل است و میانگین بین 1 تا 7 روز بطول میانجامد.

ارسال اسباب منزل از طریق دریا با کشتی به کشورهای دیگر معمولاً برای انتقال بارهای سنگین یا بزرگ به دلیل هزینه کمتر نسبت به حمل هوایی استفاده می‌شود. این نوع حمل و نقل ممکن است زمان بیشتری نسبت به حمل هوایی طول بکشد، اما برای بارهای حجیم و تعداد زیادی کالا بسیار بصرفه‌تر است.


مزایا و معایب حمل هوایی لوازم منزل | Air Freight

مزایا:

سرعت تحویل: حمل هوایی سریع‌ترین روش حمل و نقل برای بارها است. کالاها در عرض چند روز به مقصد می‌رسند و این امر برای کالاهایی که به سرعت نیاز دارند یا برنامه‌های مهمی دارند، بسیار مفید است.

دسترسی به مقصد‌های دورافتاده: حمل هوایی به امکان رساندن کالاها به مناطقی دورافتاده یا سخت‌رس به خوبی کمک می‌کند، زیرا امکان وصول از طریق مسیرهای زمینی ممکن نیست.

کم‌ترین خطرآسیب دیدن بار: حمل هوایی مخصوصاً برای بارهای ارزشمند و حساس به نقل و انتقال مطمئن‌تر است، زیرا مستقیماً از مبدأ به مقصد می‌رود و احتمال آسیب دیدن در جابجایی ها کمتر است.

ارسال بار هوایی
ارسال لوازم منزل از طریق هوایی – هواپیما در حال بارگیری در قسمت باری

معایب:

هزینه بالاتر: حمل هوایی معمولاً هزینه‌های بالایی نسبت به روش‌های دیگر حمل و نقل دارد، به ویژه برای بارهای سنگین و حجیم.

محدودیت حمل: حمل هوایی ممکن است محدودیت‌هایی برای بعضی از کالاها را شامل شود که از آنها با نام کالاهای ممنوعه حمل هوایی یاد میشود.

حمل هوایی لوازم منزل مزایا و معایب خاص خود را دارد و انتخاب بهترین روش حمل و نقل برای هر شخص بستگی به فرصت‌ها، نیازها و محدودیت‌های مالی او دارد.

قسمت باری هواپیمای مسافربری

بار مسافری

قسمت باری هواپیمای مسافربری محلی که برای حمل بارها و بسته‌ها در هواپیماهای مسافربری استفاده می‌شود. این قسمت برای ارائه خدمات حمل‌ونقل بارهای کوچک و بسته‌های مسافران استفاده می‌شود.

در این قسمت، بسته‌ها و بارها با رعایت قوانین حمل‌ونقل هوایی بسته‌بندی و نگهداری می‌شوند تا در طول پرواز آسیب نبینند. این بارها معمولاً در سطح زیرین هواپیما و در فضایی که مسافران قرار نمی‌گیرند، قرار می‌گیرند.

همچنین، ارسال بار از طریق قسمت باری هواپیما مسیر سریع‌تری نسبت به روش‌های حمل‌ونقل سنتی ارائه می‌دهد و برای بارهای ارزشمند مناسب است. البته هزینه‌های حمل و نقل از طریق این قسمت معمولاً بیشتر از حمل‌ونقل مسافربری معمولی است.

مدارک مورد نیاز ارسال بار با هواپیما

مدارک مورد نیاز برای ارسال بار با هواپیما ممکن است بسته به محتوای بار، مقصد و محل مبدأ متفاوت باشد. اما به طور کلی، مدارک زیر معمولاً برای ارسال بار با هواپیما لازم است:

بارنامه (Airway Bill): این مدرک برای شناسایی بار و تعیین مسئولیت‌های حمل‌ونقلی استفاده می‌شود.

بسته‌بندی مناسب: بسته‌بندی حمل‌ونقلی که بار را در طول سفر در برابر آسیب‌ها مانند نفوذ گرد و خاک و خطرات همچون شکستگی و خش افتادن حفظ کند.

مدارک گمرکی: اگر بار شما عبارت از کالاهای وارداتی یا صادراتی است، مدارک گمرکی مورد نیاز برای تخلیص بار در کشور مبدأ و مقصد به شما اعلام می‌شود.

گواهی‌های مورد نیاز: این گواهی‌ها ممکن است شامل گواهی‌های بهداشتی، فیتوسانیتری، امنیتی و … باشد، بسته به محتوای بار و مقررات مربوطه تعیین میگردند.

بیمه نامه: در بعضی موارد، بیمه‌ی بار به‌عنوان تضمین در صورت وقوع حادثه‌ای مورد نیاز است.

مراحل فریت بار هوایی

حمل دریایی بهتر است یا حمل هوایی بار

حمل بار دریایی

انتخاب بین حمل دریایی و حمل هوایی برای بارها بستگی به عوامل مختلفی دارد و باید با توجه به شرایط و نیازها انجام شود. برخی از عوامل کلیدی که می‌توانید در نظر بگیرید عبارتند از:

سرعت تحویل: حمل هوایی سریع‌تر از حمل دریایی است. اگر نیاز دارید که بارها به سرعت به مقصد برسند، حمل هوایی بهترین گزینه است.

هزینه: حمل دریایی معمولاً ارزان‌تر از حمل هوایی است، به ویژه برای بارهای سنگین و حجیم. اگر بودجه امر مهمی برای شما است و زمان بیشتری در اختیار دارید، حمل دریایی ممکن است انتخاب مناسب‌تری باشد.

حجم بار: اگر بار شما بزرگ و حجیم است، حمل دریایی بهترین گزینه است، زیرا این روش حمل و نقل به راحتی بارهای سنگین و حجیم را می‌تواند مدیریت کند.

نوع بار: برخی از کالاها نیاز به شرایط خاصی مانند حرارت یا حساسیت به ضربه دارند. در این موارد، حمل هوایی که سریع‌تر و دقیق‌تر است، بهترین گزینه خواهد بود.

به طور کلی، اگر نیاز دارید که بارها سریعاً به مقصد برسند و هزینه مساله مهمی برایتان نیست، حمل هوایی بهتر است.اما اگر هزینه و قیمت برایتان اهمیت بیشتری دارد و می‌توانید زمان بیشتری صبر کنید تا بارها به مقصد برسند، حمل دریایی می‌تواند انتخاب مناسب‌تری باشد.

ارسال بارهای سنگین و توناژ

حمل دریایی بار

ارسال بارهای سنگین و توناژ بالا معمولاً از طریق حمل‌ونقل دریایی یا حمل‌ونقل زمینی انجام می‌شود. این نوع حمل‌ونقل برای بارهایی که از نظر وزنی بسیار سنگین هستند و نیاز به وسیله‌های حمل‌ونقل خاصی مانند کشتی‌ها، قطارها یا تریلرهای بزرگ دارند، معمولاً انتخاب می‌شود.

برای ارسال بارهای سنگین و توناژ، ممکن است نیاز به مدارک و گواهی‌های خاصی داشته باشید که بسته به محتوای بار و مقصد ممکن است متفاوت باشد. برخی از مدارک مورد نیاز می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

بارنامه (Bill of Lading) یا CMR (برای حمل‌ونقل زمینی): این مدرک حمل‌ونقلی است که هویت و مسئولیت‌های حمل‌ونقلی بار را تعیین می‌کند.

گواهی‌ها و مجوزها: بسته به نوع بار، ممکن است نیاز به گواهی‌ها و مجوزهای خاص مانند گواهی‌های ایمنی، بهداشتی، گواهی‌های وزنی و… داشته باشید.

بیمه‌نامه (Insurance Certificate: بطور کلی تمامی روش های حمل به این گواهی نیازمندند.

مدارک مورد نیاز گروپاژ بار

گروپاژ

مدارک مورد نیاز برای گروپاژ بار (یا همان حمل‌ونقل بار کوچک در کشتی‌ها و کانتینرها) که بصورت اشتراکی است، ممکن است بسته به نوع بار، مقصد و محل مبدأ متفاوت باشد. اما به طور کلی، مدارک زیر معمولاً برای گروپاژ بار لازم است:

لیست بار (packing list): لیست کاملی از محتویات بار به همراه جزئیات و وزن (از طریق وزن کشی در گمرک مشخص میشود) هر مورد.

بارنامه (Bill of Lading): این مدرک حمل‌ونقلی است که هویت و مسئولیت‌های حمل‌ونقلی بار را تعیین می‌کند. این بارنامه برای شناسایی بار و تحویل آن به مقصد نهایی استفاده می‌شود.

فاکتور کالا (Commercial Invoice): فاکتور کالا که معمولاً توسط صادرکننده بار صادر می‌شود و جزئیات کالاها و ارزش آن‌ها را نشان می‌دهد.

بیمه‌نامه (Insurance Certificate): در صورتی که بار ارزشمندی دارد، بیمه‌نامه به‌عنوان تضمین در صورت وقوع حادثه‌ای مورد نیاز است.

گواهی‌ها و مجوزها: برخی بارها نیاز به گواهی‌ها و مجوزهای خاص دارند. به‌عنوان مثال، مواد خطرناک (مواد شیمیایی و داروویی و بعضی موارد صنعتی) نیاز به گواهی‌های مخصوص ایمنی دارند.

در روش حمل گروپاژ بار که توسط کشتی انجام میشود بارها بصورت اشتراکی در یک کانتینر | Container قرار میگیرند و هزینه ها بر حسب فرمول خاص وزن / حجم محاسبه میشوند. بهترین روش از نظر هزینه برای ارسال بار و لوازم منزل به خارج از کشور میباشد.

ابعاد و وزن کانتیترهای باری

ابعاد و وزن کانتینرهای باری (کانتینرهای حمل و نقل بار) ممکن است بسته به نوع کانتینر و استانداردهای مختلفی که در صنعت حمل و نقل استفاده می‌شوند، متفاوت باشد. در زیر ابعاد و وزن معمولی برخی از انواع کانتینرهای باری آمده است:

کانتینر 20 فوت

کانتینر ۲۰ فوت

طول: حدود ۶.۰۵ متر | عرض: حدود ۲.۴۴ متر | ارتفاع: حدود ۲.۵۹ متر | وزن خالص (بدون بار): حدود ۲۲۰۰ کیلوگرم | ظرفیت حمل: حدود ۲۱ تن

کانتینر 40 فوت

کانتینر ۴۰ فوت

طول: حدود ۱۲.۲۹ متر | عرض: حدود ۲.۴۴ متر | ارتفاع: حدود ۲.۵۹ متر | وزن خالص (بدون بار): حدود ۳۶۰۰ کیلوگرم | ظرفیت حمل: حدود ۲۶ تن

لطفاً توجه داشته باشید که برخی کانتینرها می‌توانند اندازه‌ها و وزن‌های متفاوتی داشته باشند. همچنین، وزن حمل کانتینرها بسته به نوع بار و مقصد ممکن است متغیر باشد. برای اطلاعات دقیق‌تر و قیمت‌های حمل و نقل بار با متخصص ما در این زمینه تماس بگیرید | 09122486770

حد مجاز بار زدن یه کانتینر چقدر است

حد مجاز بارزدن یک کانتینر بستگی به نوع کانتینر، نوع بار، و استانداردهای مختلف حمل و نقل دارد. همچنین، محدودیت‌ها برای وزن حمل کانتینر ممکن است بین کشورها و ناحیه به ناحیه متفاوت باشند.

به عنوان راهنمایی عمومی، کانتینرهای باری با ابعاد استاندارد ۲۰ و ۴۰ فوتی معمولاً دارای ظرفیت حمل تا حدود ۲۱ تن و ۲۶ تن به‌ترتیب هستند. اما همچنین، بار مجاز بستگی به وزن خالص کانتینر، نوع بار و نوع کانتینر می‌تواند متغیر باشد.

حمل و نقل بار بیش از حد مجاز یک کانتینر غیرقانونی است و می‌تواند عواقب جدی ایجاد کند. بهترین راه حل برای اطمینان از حمل ایمن و قانونی بار، مشاوره با شرکت‌های حمل و نقل معتبر و رعایت استانداردها و مقررات مربوطه است.

سپماشی کانتینر چیست

سمپاشی کانتینر به عملی گفته میشود که در آن داخل کانتینر با تعدادی قرص ضد آفت و همچنین مقداری افت کش و ضد باکتری توسط شرکتهای مجاز و دارای صلاحیت انجام میشود. و در نهایت برای سمپاشی کانتینر یک گواهی صادر میگردد که بار را مجاز به حمل به مقاصد میکند.

فرآیند سپماشی کانتینر اقدامی است که حتما باید صورت بگیرد در غیر اینصورت بار شما در مقصد ترخیص خواهد شد. کشورهای اروپایی، آمریکا، استرالیا و کانادا بسیار بر این مساله حساس میباشند.

ارسال کانتینر باری از طریق دریا به کانادا

برای ارسال کانتینر باری از طریق دریا به کانادا، در ابتدا باید یک شرکت حمل و نقل بیابید و پس از اطلاع از هزینه ها و تسحیلات و شرایط ارسال، اقدام به عقد قرارداد نمایید. و در نهایت بر طبق مراحل زیر را پروسه ی حمل انجام میشود:

برای اطلاع دقیق و در یافت جزئیات ارسال لوازم منزل به کانادا با کشتی این مقاله را مطالعه بفرمایید.

برنامه‌ریزی و بسته‌بندی بار: ابتدا باید در مورد تاریخ ارسال برنامه ریزی کنید و سپس به‌طور مناسب بسته‌بندی توسط تیم بسته بندی مربوطه انجام شود تا در طول سفر آسیب نبیند. (تیم بسته بندی رادمان فریت با بیش از 18 سال سابقه)

انتخاب شرکت حمل‌ونقل دریایی: شما باید یک شرکت حمل‌ونقل دریایی را انتخاب کنید که ارائه‌دهنده خدمات حمل و نقل کانتینرها با مقصد کانادا باشد.

رزرو کانتینر: پس از انتخاب شرکت حمل‌ونقل دریایی، باید کانتینر مورد نیاز خود را رزرو کنید که این اقدام توسط شرکت حمل و نقل مربوطه انجام میشود.

تهیه اسناد و مدارک مربوطه: پس از انجام دو مرحله ی قبل، شما باید اسناد و مدارک مربوطه از قبیل بارنامه، بیمه نامه و گواهی‌های دیگر را تهیه کنید. (انجام تخصصی امور گمرکی توسط رادمان فریت)

تحویل بار به بندر: بعد از تهیه مدارک، باید بار خود را به بندر ارسال کنید(در صورت ارسال دریایی) تا برای حمل به کانادا و بارگیری در کشتی آماده شود.

گمرک و ترخیص بار: پس از ورود بار به کانادا، بار شما تحت مقررات گمرکی کانادا تخلیص خواهد شد. (در صورت داشتن مدارک مرتبط و گواهینامه های اجباری)

توجه داشته باشید که اطلاعات بالا به‌عنوان یک راهنمای کلی ارائه شده‌اند و ممکن است جزئیات بیشتری نیاز باشد که باید با شرکت حمل‌ونقل دریایی و مقامات گمرکی کانادا هماهنگ کنید.

مقایسه ارسال بار دریایی و هوایی

ارسال بار دریایی و هوایی از نظر قیمت و سرعت با یکدیگر متفاوت هستند و بسته به شرایط و محتوای بار، یکی از این روش‌ها ممکن است اقتصادی‌تر و یکی دیگر سریع‌تر باشد. در ادامه به مقایسه این دو روش می‌پردازیم:

قیمت:

ارسال بار دریایی: ارسال بار از طریق حمل‌ونقل دریایی معمولاً ارزان‌تر از حمل‌ونقل هوایی است، به ویژه برای بارهای سنگین و حجیم مانند اسباب و لوازم منزل و همچنین کالاهای صادراتی در مقدار زیاد. ازینرو هزینه‌های حمل‌ونقل دریایی کمتر از هزینه‌های حمل‌ونقل هوایی بوده و معمولاً مناسب‌تر برای بارهایی با توناژ بالا است.

ارسال بار هوایی: حمل‌ونقل هوایی عموماً گزینه‌ای گران‌تر نسبت به فریت/حمل دریایی برای ارسال بار است. این روش برای بارهای با ارزش بالا یا در موارد اضطراری که نیاز به سرعت بالا دارند، استفاده می‌شود.

سرعت:

ارسال بار دریایی: حمل‌ونقل دریایی معمولاً زمان‌برتر است نسبت به حمل‌ونقل هوایی. کشتی‌ها به دلیل سرعت پایین‌تر، زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد نیاز دارند. بنابراین، ارسال بار دریایی برای بارهایی که نیاز به سرعت فوری ندارند، مناسب‌تر است.

ارسال بار هوایی: حمل‌ونقل هوایی به دلیل سرعت بالا، روشی سریع‌تر برای ارسال بار است. هواپیماها به دلیل سرعت بالا و زمان کمتری برای بارگیری و تخلیص، بار را در زمان کوتاه‌تری به مقصد می‌رسانند. بنابراین، ارسال بار هوایی مناسب‌تر است برای بارهایی مانند بارهای شخصی، بار دانشجویی، مسافری، سوغاتی و لوازم شخصی که نیاز به تحویل سریع دارند یا در موارد اضطراری مانند دارو و لوازم پزشکی باید فورا به مقصر برسند.

در نهایت، انتخاب بین حمل‌ونقل دریایی و حمل‌ونقل هوایی باید براساس نیازها، بودجه و زمان تحویل بار شما انجام شود. اگر سرعت تحویل اولویت ندارد و بودجه مهمتر است، ارسال بار دریایی می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد، اما اگر نیاز به تحویل سریع و فوری دارید، حمل‌ونقل هوایی قطعا گزینه‌ی مناسب‌ است.

در زیر تعدادی از وبسایتهایی که ممکن است برای ارسال بار و کالا به خارج از کشور مورد استفاده قرار بگیرند را آورده ایم؛


ما را در شبکه های اجتماعی پیدا کنید


ارسال نظر

3 پاسخ به “بهترین روش ارسال بار”

  1. […] روش و شناخت انواع کانتینر باری کشتی، بهتر است به لینک بهترین روش ارسال بار رجوع کنید. (توضیح و قیمت انواع کانتینر های […]

  2. […] بهترین روش ارسال بار مدارک لازم برای فریت بار هوایی مدارک گمرکی ارسال بار […]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *