بنر رادمان فریت

انواع ویزا (مهاجرتی تحصیلی کاری و توریستی)

انواع ویزا (مهاجرتی تحصیلی کاری و توریستی)

انواع ویزا چیست؟

انواع ویزا. کدام بهتر است؟ قبل از پرداختن به معرفی هر کدام، بهتر است تا تعریف کوتاهی از آن داشته باشیم. به صورت خلاصه و ساده می‌توان گفت که ویزا اجازه‌ای است که کشورهای خارجی برای ورود مسافران از دیگر کشورها صادر می‌کنند. بنابراین بدون دریافت آن از مقصد خارجی وارد شدن به آن غیر ممکن خواهد بود. البته ناگفته نماند که تمامی کشورها از همه مسافران درخواست ویزا نمی‌کنند. این موضوع به رابطه سیاسی بین دو کشور مبدا و مقصد مربوط بوده، مثلا شرایط برای دارندگان معتبرترین پاسپورت‌های جهان، قطعا متفاوت است.

ویزای توریستی (Tourist Visa)

به دارندگان این امکان را می‌دهد تا برای تفریح ​​و گردشگری وارد کشور دیگر شوند. دارندگان این ویزا معمولاً مجوزهای سفر کوتاه مدت یا به عبارتی سفر با تور را به دست می‌آروند و معمولا به صورت ۳۰ روزه یا حداکثر ۹۰ روزه ارائه می‌گردند. پس اگر تنها هدف شما از سفر به یک کشور خارجی گشت و گذار و بازدید از جاذبه‌های گردشگری آن است، ویزای توریستی گزینه‌ای است که باید به سراغ آن بروید.

ویزای تجاری (Business Visa)

معمولاً به دارنده اجازه می‌دهد تا در جلسات و مذاکرات تجاری، کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌ها شرکت کند و قراردادهایی را مرتبط با کار در کشور دیگری تنظیم کند. البته توجه داشته باشید که با در دست داشتن ویزای تجاری شما اجازه کار در این کشور را نخواهید داشت.

ویزای کاری (Work Visa)

به دارنده اجازه می‌دهد تا وارد کشور دیگری شده و در آنجا شغلی را انتخاب کند. انجام کار با پرداخت مزد در خارج از کشور تنها با در دست داشتن ویزای کاری قانونی است. معمولا دریافت ویزای کار در مقایسه با دیگر انواع ویزا سخت‌تر است. چرا که دولت‌ها بیشتر تمایل دارند تا فعالیت اقتصادی در کشور توسط شهروندان خود آن‌ها هدایت شود. به عنوان یک نکته کلیدی ناگفته نماند که ویزای کاری می‌تواند ماهیت مهاجرتی نیز داشته باشد.

ترانزیت (Transit Visa)

گاهی اوقات شما برای وارد شدن به کشور مقصد نیاز دارید تا از خاک یک کشور دیگر عبور کنید. این موضوع که بیشتر در سفرهای زمینی دیده می‌شود موضوع بسیار مهمی است که گردشگران باید به آن توجه داشته باشند. البته برخی از پروازها نیز به صورت دو مقصده انجام می‌شود. در چنین شرایطی مسافرانی که دوست دارند اجازه خروج از فرودگاه بین پروازها را داشته باشند باید از قبل برای اخذ ویزای ترانزیت اقدام کنند. البته در برخی از کشورها، حتی اگر مسافر در فرودگاه بماند نیز دریافت ویزای ترانزیت الزامی است.

دانشجویی (Student Visa)

به دارنده این امکان را می‌دهد تا در دانشگاه یا مؤسسه آموزشی در کشور دیگری تحصیل کند. پس کسانی که قصد دارند تحصیلات خود را در خارج از کشور ادامه دهند باید ویزای دانشجویی مربوطه را دریافت کنند. توجه داشته باشید که ویزای تحصیلی غیر مهاجرتی بوده و تنها به مدت دوره آموزشی خود می‌توانید در آن کشور اقامت کنید.

مهاجرتی (Immigration Visa)

به شخص دارنده آن این اجازه را می‌دهد تا تجربه یک اقامت دائم در کشور خارجی را داشته باشد. این امر ارتباط نزدیکی با فرآیند تابعیت و شهروندی دارد؛ اگرچه مهاجرت لزوماً نشان‌دهنده شهروندی نیست. مثلا اگر شنیده‌اید که شخصی از اصطلاح “گرین کارت” استفاده می‌کند در واقع در مورد نوع ویزای مهاجرتی صحبت کرده است. برای درک بهتر، کاری که گرین کارت انجام می‌دهد این است که به دارنده اجازه می‌دهد هم در ایالات متحده زندگی و هم کار کند، زیرا این کارت مسیری برای دریافت شهروندی است.

ویزاهای یکبار ورود  بر اساس تعداد دفعاتی است که فرد اجازه ورود به آن کشور را دارد. ویزای یکبار ورود به مقصد امکان یک سفر یکباره را فراهم می‌کند. در حالی که با در دست داشتن ویزای چند بار ورود اجازه بیش از یک سفر به آن کشور را در بازه زمانی تعیین شده خواهید داشت. ویزای چند بار ورود (Multiple-Entry Visas)

یکی از راه‌های دسته‌بندیبه نقل از وبسایت www.visaland.org

موسسه رادمان فریت مفتخر است در تمامی مراحل بسته بندی و ارسال بار و لوازم شما به سراسر جهان از طریق فریت بار هوایی و دریایی در کنار شما هم میهنان عزیز میباشد.

ارسال نظر

یک پاسخ به “انواع ویزا (مهاجرتی تحصیلی کاری و توریستی)”

  1. What’s up, its good paragraph on the topic of media print, we all know media is a wonderful source of facts.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *