بنر رادمان فریت

ارسال حیوان خانگی با هواپیما - قوانین و شرایط - هزینه

ارسال حیوان خانگی

ارسال حیوان خانگی

یکی از دغدغه های مسافرین همواره بهمراه بردن حیوانات خانگی دلبندشان است. سعی داریم در این مقاله به نکات و قوانین ارسال حیوان بپردازیم.

ارسال از طریق همراه

برای بردن و ارسال حیوان خانگی از طریق هواپیما دو روش وجود دارد. که روش اول از طریق همراه میباشد که مستلزم خرید بلیط از طرف شما (مسافر)میباشد، و میتوان مانند یک مسافر پت خود را با خود وارد هواپیما کنید.

در صورت استفاده از این روش، هر مسافر نمی تواند بیشتر از 2 قلاده (سگ و گربه) یا 10 قطعه پرنده تزئینی همراه داشته باشد. که مانند بارها و چمدان های شما در داخل ترمینال، به کارمند فرودگاه تحویل داده شده و در قسمت کارگوی هواپیما قرار می گیرد. پس از رسیدن به مقصد، تحویل شما می گردد. البته ایرلاین های ترکیش و لوفت هانزا اجازه همراه داشتن پت در کنار خود را به مسافرین خود می دهند.

ارسال از طریق غیر همراه

در این روش(پرنده،سگ وگربه) شما از طریق هواپیمای باری و یا در قسمت باری هواپیمای مسافربری قرار میگیرد. در هر دو حالت هزینه ی محاسبه ی بلیط بصورت اضافه بار توسط شرکت هوایی (ایرلاین ) مربوطه و با توجه به وزن و ابعاد قفس محاسبه صورت میگیرد.

این روش مطمئن تر از روش اول است. به این صورت است که حیوان، چند روز قبل از پرواز به یکی از شرکت های فریت بار داده شده، و برای ارسال به مقصد بارنامه می شود. این مورد زمانی صورت می گیرد که این موجودات دوست داشتنی در گمرک فرودگاه مقصد به صاحب خود تحویل داده می شود.

ارسال هوایی حیوان

خرید بلیط هواپیما برای پت با استفاده از این روش مناسب افرادی است که خود قصد سفر ندارند. اما می خواهند حیوان خانگی خود را در فرودگاه مقصد تحویل دهند. در این صورت با خرید بلیط هایی که طول پرواز کمی دارند، سگ و گربه ی دلبندتان زمان کمتری بدون همراه در پرواز خواهد بود.

شرایط و قوانین

در ایرلاین های داخلی اجازه ورود هیچ جانوری به داخل کابین وجود ندارد. در این حالت حتما باید از طریق قسمت باری هواپیما جابجا بشوند. اما در بسیاری از ایرلاین های خارجی بر اساس قوانین کشوری و ایالتی میتوان سگ های راهنمایان افراد نابینا و یا حتی سگ و گربه ی خانگی را به داخل هواپیما برد.

 

شرایط و قوانین بهداشتی صدور بلیط هواپیما

قبل از خرید بلیط هواپیما باید سلامتی حیوانات خانگی خود را بررسی کنید. همچنین انجام تست های مختلف برای اعطای پذیرش ورود به هواپیما الزامی است. در این قسمت به بررسی این شرایط و آزمایش ها می پردازیم.

  • سلامت : اگر قبل از پرواز، پت شما دچار بیماری شد حتما تا قبل از پرواز به بیماری او رسیدگی کنید. و گواهی معاینه دامپزشکی آن را به فرودگاه ارائه دهید. در غیر این صورت از ورود حیوان شما به داخل کابین پرواز جلوگیری خواهد شد. حتی در صورت مجوز ورود به حیوان شما، تا مدتی باید در فرودگاه مقصد در قرنطینه باشد. همچنین اگر باردار باشد نیز می بایست گواهی دامپزشکی ارائه شود.

سلامت حیوان در قسمت بار

  • گواهی دامپزشکی: این مدرک باید صادره از دامپزشکی دولتی کشور مبدا یا مقصد باشد. توجه داشته باشید مدت اعتبار گواهی سلامت دامپزشکی از زمان صدور، تنها یک هفته می باشد. علاوه بر ارائه مدارک دامپزشکی، اصالت حیوان شما باید تایید شود و بعضی خصوصیات را داشته باشد. این موارد عبارتند از:
  • مدرک واکسیناسیون معتبر: توجه داشته باشید این مدرک باید به همراه تاریخ دقیق واکسن و جزئیاتی مثل نام واکسن، شماره سری، تاریخ انقضا و تست خون برای اندازه گیری آنتی بادی هاری سگ می شود. دقت داشته باشید این آزمایش 30 روز پس از تزریق واکسن هاری انجام می شود.
  • شناسنامه بهداشتی
  • تایید کتبی دامپزشکی فرودگاه
  • تکمیل برگه حمل موجود زنده

اگر این مدارک را بهمراه نداشته باشید، پس از اینکه به فرودگاه مقصد برسید، مسئولین فرودگاه مقصد اجازه ی ترخیص سگ و گربه و پرنده ی خانگی شما را صادر نخواهند کرد. این مدت زمان توسط اداره امور گمرکات هر کشور تعیین میگردد.

موسسه ی رادمان فریت با دارا بودن تجربه ی ارسال انواع پت از طریق هواپیما، در خدمت شما هم میهنان عزیز است.

ارسال نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *